Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Wakacyjna Akademia Artystyczna
    Wakacyjna Akademia Artystyczna
    Więcej
  • Ogród śniadaniowy MCK
    Ogród śniadaniowy MCK
    Więcej
  • Robokids - lato 2018
    Robokids - lato 2018
    Więcej
  • Lato w ogrodzie
    Lato w ogrodzie
  • Covernostra - koncert
    Covernostra - koncert
    Więcej
  • Hiszpański wieczór z Carmen
    Hiszpański wieczór z Carmen
    Więcej
  • Nerwica Natręctw - komedia francuska!
    Nerwica Natręctw - komedia francuska!
    Więcej
  • Kobietkowo - spektakl Teatru Figa
    Kobietkowo - spektakl Teatru Figa
    Więcej
  • Gala operowo-operetkowa
    Gala operowo-operetkowa
    Więcej
  • Michał Bajor - Od Kofty… do Korcza
    Michał Bajor - Od Kofty… do Korcza
    Więcej
  • Andropauza 3
    Andropauza 3", czyli jak żyć i nie zwariować
    Więcej
  • Baby - spektakl teatralny
    Baby - spektakl teatralny
    Więcej
Pn Wt Śr Cz Pt So N
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Rezerwacja biletów:
Rezerwacji biletów wstępu na imprezy można dokonywać pod numerem telefonu +48 32 2486 240 oraz +48 512 024 062, a także pocztą elektroniczną na adres: bilety@mckrudasl.pl. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami rezerwacji, ochroną danych osobowych i sprzedaży biletów.

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.