Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Lato w ogrodzie
    Lato w ogrodzie

    Czerwiec - lipiec - sierpień 2019

  • Noc Świętojańska - koncert zespołu Donegal
    Noc Świętojańska - koncert zespołu Donegal

    22 czerwca 2019

    Więcej
  • Ogród śniadaniowy MCK 2019
    Ogród śniadaniowy MCK 2019

    29 czerwca, 6, 13, 20 i 27 lipca 2019

    Więcej
  • Koncert Orkiestry Dętej KWK Pokój
    Koncert Orkiestry Dętej KWK Pokój

    3 sierpnia 2019

    Więcej
  • Noc Teatru w Mieście Bez Teatru
    Noc Teatru w Mieście Bez Teatru

    28 września 2019

    Więcej
  • Ostra jazda - komedia
    Ostra jazda - komedia

    19 października 2019

    Więcej
  • Najpiękniejsze melodie świata
    Najpiękniejsze melodie świata

    27 października 2019

    Więcej
  • Skarb de Gaulle'a, czyli teatr po śląsku
    Skarb de Gaulle'a, czyli teatr po śląsku

    14 listopada 2019 

    Więcej
  • Kobieta na zamówienie - komedia
    Kobieta na zamówienie - komedia

    30 listopada 2019 

    Więcej

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Rezerwacja biletów:
Rezerwacji biletów wstępu na imprezy można dokonywać pod numerem telefonu +48 32 2486 240 oraz +48 512 024 062, a także pocztą elektroniczną na adres: bilety@mckrudasl.pl. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami rezerwacji, ochroną danych osobowych i sprzedaży biletów. 

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.