Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

    Więcej
  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

    Więcej
  • Gita Story - śląska komedia muzyczna
    Gita Story - śląska komedia muzyczna

    17 kwietnia i 8 maja 2020

    Więcej
  • Irlandia - Muzyka, Taniec, Śpiew
    Irlandia - Muzyka, Taniec, Śpiew

    18 kwietnia 2020

    Więcej
  • Maluchy w Krainie Dźwięku - sezon 2019/2020
    Maluchy w Krainie Dźwięku - sezon 2019/2020

    19 kwietnia 2020

    Więcej
  • Nad pięknym modrym Dunajem - koncert operetkowy
    Nad pięknym modrym Dunajem - koncert operetkowy

    24 kwietnia 2020

    Więcej
  • Kopciuszek – zamienił się sen w rzeczywistość
    Kopciuszek – zamienił się sen w rzeczywistość

    27 kwietnia 2020

    Więcej
  • Noc Tańca 2020 w MCK
    Noc Tańca 2020 w MCK

    30 kwietnia 2020 

    Więcej
  • Krystyna Giżowska - koncert z okazji Dnia Matki
    Krystyna Giżowska - koncert z okazji Dnia Matki

    26 maja 2020 

    Więcej
  • Magiczny poranek z okazji Dnia Dziecka
    Magiczny poranek z okazji Dnia Dziecka

    31 maja 2020

    Więcej
  • Tu powstaje Śląski Teatr Impresaryjny
    Tu powstaje Śląski Teatr Impresaryjny

    październik 2020

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Rezerwacja biletów:
Rezerwacji biletów wstępu na imprezy można dokonywać pod numerem telefonu +48 32 2486 240 oraz +48 512 024 062, a także pocztą elektroniczną na adres: bilety@mckrudasl.pl. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami rezerwacji, ochroną danych osobowych i sprzedaży biletów. 

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.