Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Zapisy do grup twórczych ARA na sezon 2022/2023 ruszyły!
    Zapisy do grup twórczych ARA na sezon 2022/2023 ruszyły!

    .

    Więcej
  • Ogród śniadaniowy MCK 2022
    Ogród śniadaniowy MCK 2022

    2, 9, 16, 23 i 30 lipca 2022

    Więcej
  • Mateusz Socha - Ile można? - stand-up comedy
    Mateusz Socha - Ile można? - stand-up comedy

    10 lipca 2022

    Więcej
  • Lato ze sztuką - warsztaty kreatywne dla dzieci ukraińskich i polskich
    Lato ze sztuką - warsztaty kreatywne dla dzieci ukraińskich i polskich

    18 lipca - 25 sierpnia 2022 

    Więcej
  • Wytańczone wakacje - letnie warsztaty taneczne dla dzieci w wieku 7-14 lat
    Wytańczone wakacje - letnie warsztaty taneczne dla dzieci w wieku 7-14 lat

    8-12 sierpnia 2022

    Więcej
  • Zapisy do grup twórczych ARA na sezon 2022/2023 ruszyły!
    Zapisy do grup twórczych ARA na sezon 2022/2023 ruszyły!

    .

    Więcej
  • Ogród śniadaniowy MCK 2022
    Ogród śniadaniowy MCK 2022

    2, 9, 16, 23 i 30 lipca 2022

    Więcej
  • Lato ze sztuką - warsztaty kreatywne dla dzieci ukraińskich i polskich
    Lato ze sztuką - warsztaty kreatywne dla dzieci ukraińskich i polskich

    18 lipca - 25 sierpnia 2022 

    Więcej
  • Wytańczone wakacje - letnie warsztaty taneczne dla dzieci w wieku 7-14 lat
    Wytańczone wakacje - letnie warsztaty taneczne dla dzieci w wieku 7-14 lat

    8-12 sierpnia 2022

    Więcej
Pn Wt Śr Cz Pt So N
3
4
5
6
7
8
11
12
13
14
15
17
22
24
29
31

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Kasa biletowa MCK - przerwa wakacyjna

 

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.