Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Noc Tańca w MCK
    Noc Tańca w MCK
    Więcej
  • A nam się jeszcze chce - premiera Teatru na 5
    A nam się jeszcze chce - premiera Teatru na 5
    Więcej
  • Miłość Ci wszystko wybaczy
    Miłość Ci wszystko wybaczy
    Więcej
  • Gdzie jest Paweł? Czyli chcemy spokoju!  - reż. Jan Peszek
    Gdzie jest Paweł? Czyli chcemy spokoju! - reż. Jan Peszek
    Więcej
  • Maluchy w Krainie Dźwięku
    Maluchy w Krainie Dźwięku
    Więcej
  • Eleni - koncert z okazji Dnia Matki
    Eleni - koncert z okazji Dnia Matki
    Więcej
  • Damian Holecki z Zespołem - koncert z okazji Dnia Matki
    Damian Holecki z Zespołem - koncert z okazji Dnia Matki
    Więcej
  • W 80 dni dookoła świata
    W 80 dni dookoła świata
    Więcej
  • Krakowski Salon Poezji w Rudzie Śląskiej
    Krakowski Salon Poezji w Rudzie Śląskiej
    Więcej
  • MY! - wystawa prac Ireny Izabeli Imańskiej i uczniów
    MY! - wystawa prac Ireny Izabeli Imańskiej i uczniów
    Więcej

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Rezerwacja biletów:
Rezerwacji biletów wstępu na imprezy można dokonywać pod numerem telefonu +48 32 2486 240 oraz +48 512 024 062, a także pocztą elektroniczną na adres: bilety@mckrudasl.pl. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami rezerwacji i sprzedaży biletów – TUTAJ

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.