Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

  • Gita story on-line
    Gita story on-line

    22-24 stycznia / 12-14 lutego 2021

    Więcej
  • Bezpłatne zajęcia artystyczne on-line dla dzieci i młodzieży
    Bezpłatne zajęcia artystyczne on-line dla dzieci i młodzieży

    Od lutego 2021

    Więcej
  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

  • Gita story on-line
    Gita story on-line

    22-24 stycznia / 12-14 lutego 2021

    Więcej
  • Bezpłatne zajęcia artystyczne on-line dla dzieci i młodzieży
    Bezpłatne zajęcia artystyczne on-line dla dzieci i młodzieży

    Od lutego 2021

    Więcej
  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

  • MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line
    MCK w sieci - bądźmy w kontakcie on-line

    .

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Komunikat 

Uwaga! Z powodu pandemii kasa biletowa MCK jest nieczynna do odwołania.

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.