Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Wakacyjna Akademia Artystyczna - warsztaty dla dzieci
    Wakacyjna Akademia Artystyczna - warsztaty dla dzieci
    Więcej
  • Robokids - lato 2018 - warsztaty dla dzieci
    Robokids - lato 2018 - warsztaty dla dzieci
    Więcej
  • Z myślą o tańcu - warsztaty dla dzieci i młodzieży
    Z myślą o tańcu - warsztaty dla dzieci i młodzieży
    Więcej
  • Ogród śniadaniowy MCK
    Ogród śniadaniowy MCK
    Więcej
  • Lato w ogrodzie
    Lato w ogrodzie
    Więcej
  • CoverNostra - koncert
    CoverNostra - koncert
    Więcej
  • Funk Da System, Coffee Experiment - koncert charytatywny dla Oli
    Funk Da System, Coffee Experiment - koncert charytatywny dla Oli
    Więcej
  • Hiszpański wieczór z Carmen
    Hiszpański wieczór z Carmen
    Więcej
  • Nerwica Natręctw - komedia francuska!
    Nerwica Natręctw - komedia francuska!
    Więcej
  • Kobietkowo - spektakl Teatru Figa
    Kobietkowo - spektakl Teatru Figa
    Więcej
  • Gala operowo-operetkowa
    Gala operowo-operetkowa
    Więcej
  • Michał Bajor - Od Kofty… do Korcza
    Michał Bajor - Od Kofty… do Korcza
    Więcej
  • Andropauza 3
    Andropauza 3", czyli jak żyć i nie zwariować
    Więcej
  • Baby - spektakl teatralny
    Baby - spektakl teatralny
    Więcej
Pn Wt Śr Cz Pt So N
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Rezerwacja biletów:
Rezerwacji biletów wstępu na imprezy można dokonywać pod numerem telefonu +48 32 2486 240 oraz +48 512 024 062, a także pocztą elektroniczną na adres: bilety@mckrudasl.pl. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami rezerwacji, ochroną danych osobowych i sprzedaży biletów.

O MIŁOŚCI DO MUSICALI, POLSKIEJ I WŁOSKIEJ PUBLICZNOŚCI ORAZ SPEKTAKLU „CIAO, CIAO BAMBINA” ROZMAWIAMY Z NICOLA PALLADINIM

- Rozpoczął  Pan swoją teatralną karierę w musicalu "The Rocky Horror Show" w roli Riff Raff, a następnie brał udział w licznych musicalach we Włoszech: "Welcome to the Machine" The Pink Floyd Rock Show w roli Frank the Producer, "Alicja w Krainie Czarów" w roli Szalonego Kapelusznika, "Across the Universe", "Marcelino, chleb i wino", "Grease" oraz w roli Apostoła w światowej premierze w Sali Audiencyjnej Pawła VI w Watykanie muzycznego spektaklu "Maria z Nazaretu".

Dlaczego musical jest Pana ulubioną formą sceniczną? Czy próbuje Pan swoich sil jako aktor także w innych gatunkach?

Musical według mnie jest najwyższą formą przedstawienia muzyczno-teatralnym, połączenie śpiewu, aktorstwa i tańca wymaga od aktora dużych umiętnosci na wysokim poziomie w każdej z tych sztuk. Dla aktora musicalowego jest istotne,  aby do Widza dotarły przede wszystkim emocje i przekaz spektaklu-łącząc wszystkie trzy dyscypliny na scenie w tym samym momencie.
Oczywiście interesuję się też innymi formami scenicznymi, ale szczerze mówiąc siła, którą ma w sobie muzyka, dociera do Widza w najpełniejszy sposób.

- W 2011 roku zadebiutował na polskiej scenie teatralnej główna rola Mistrza Ceremonii w musicalu "CABARET", w reżyserii Andrzeja Marii Marczewskiego, w Nowym Teatrze im. Witkacego w Słupsku. Rok później w Teatrze Muzycznym w Poznaniu wystąpił w musicalu "Kiss Me, Kate", również kreując głównego bohatera- Fred'a Grahama/Petruchio.  Skąd pomysł przeprowadzki do Polski?

Każdy aktor, nie tylko musicalowy, ma marzenia aby spróbować własnych sił na deskach teatrów zagranicznych. Przeglądając internet trafiłem na casting do musicalu "CABARET", przyjechałem do Polski z ciekawości, a jednocześnie od razu dostałem propozycję od Teatru, abym przyjechał do Polski kreować rolę Mistrza Ceremonii w tej produkcji. Zgodziłem się bez dwóch zdań i była to chyba najlepsza decyzja w moim życiu. Od tego momentu dostałem mnóstwo innych propozycji a moje życie samo się ułożyło tutaj w Polsce.

- A czym różni się praca w teatrze w Polsce i we Włoszech? Jak ocenia Pan włoską, a jak polską publiczność?

Kiedy przyjechałem do Polski poznałem inne podejście do teatru, nie tylko ze strony aktorów, czy reżyserów ale i również ze strony Widza. Ludzie chodzą regularnie do teatru na rożne formy sztuki, ale niestety wydaje mi się, że coraz bardziej w tym zakresie wszystko idzie w złą stronę,  tak jak we Włoszech. W Italii ludzie chodzą przede wszystkim na to, co pokazuje im telewizja, czyli kabarety. Spektakl z aktorami z seriali czy koncerty "gwiazd" z ostatniego reality show.

 - W  2013 roku wyreżyserował Pan  spektakl muzyczny Ciao Ciao Bambina, w którym z ogromnym sukcesem - ponad 140 spektakli od premiery w listopadzie 2013 - wykreował  Pan postać Marino Mariniego. 24 września także rudzianie będą mieli okazję zobaczyć ten musical na scenie Miejskiego Centrum Kultury im. Henryka Bisty.   W czym, Pana zdaniem, tkwi siła tego spektaklu?

Spektakl "Ciao Ciao BAMBINA" jest wspólną wyprawą poprzez życie i karierę artysty ktory zrobił coś niesamowitego w Polsce. Był pierwszym piosenkarzem, który przyjechał do Polski i wystąpił w ciągu dwóch lat w wielu miastach w Polsce i nauczył Polaków tańczyć twista.  

-  Nad jaką sztuką obecnie Pan pracuje? Gdzie można podziwiać Pana dokonania?

Oprócz trasy ze spektaklem "Ciao Ciao Bambina", obecnie występuję na różnych scenach polskich ze spektaklami "d:Amore", "Kocham Cię, Broadway" i "Słodkie Życie", a także gram w Rock Operze "Jesus Christ Superstar" w Teatrze Muzycznym w Łodzi. Pracujemy również nad nową produkcją, o której - mam nadzieje- będzie równie głośno jak o "Ciao Ciao Bambina".