Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Gita Story - śląska komedia muzyczna - on-line
    Gita Story - śląska komedia muzyczna - on-line

    14-16 maja 2021

    Więcej
  • XI Rudzki Festiwal Piosenki Przedszkolnej
    XI Rudzki Festiwal Piosenki Przedszkolnej "Wesoły Brzdąc"

    Zgłoszenia do 15 maja 2021

    Więcej
  • Konkurs literacko-recytatorski z okazji Dnia Matki
    Konkurs literacko-recytatorski z okazji Dnia Matki

    Zgłoszenia do 17 maja 2021

    Więcej
  • Dojrzałe spotkania ze sztuką - bezpłatne warsztaty on-line dla dorosłych
    Dojrzałe spotkania ze sztuką - bezpłatne warsztaty on-line dla dorosłych

    8 maja - 26 czerwca 2021

    Więcej
  • Kopciuszek – zamienił się sen w rzeczywistość
    Kopciuszek – zamienił się sen w rzeczywistość

    30 maja 2021

    Więcej
  • Magiczne popołudnie z okazji Dnia Dziecka
    Magiczne popołudnie z okazji Dnia Dziecka

    1 czerwca 2021

    Więcej
  • Dziewczynka z zapałkami - musical
    Dziewczynka z zapałkami - musical

    6 czerwca 2021

    Więcej
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Komunikat 

Kasa biletowa MCK będzie czynna od 25 maja br. Zachęcamy do zakupu biletów w opcji ON-LINE. Rezerwacja telefoniczna pod nr 32 248 62 40. Zapraszamy!

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.