Miejskie Centrum Kultury
im. Henryka Bisty


  • Dojrzałe spotkania ze sztuką - bezpłatne warsztaty on-line dla dorosłych
    Dojrzałe spotkania ze sztuką - bezpłatne warsztaty on-line dla dorosłych

    8 maja - 26 czerwca 2021

    Więcej
  • Ankieta - premiera słuchowiska radiowego wg tekstu Łukasza Buszmana - w ramach projektu
    Ankieta - premiera słuchowiska radiowego wg tekstu Łukasza Buszmana - w ramach projektu "Śląski na fali"

    18 czerwca 2021

    Więcej
  • PolskaÉire Festival w Rudzie Śląskiej
    PolskaÉire Festival w Rudzie Śląskiej

    2-4 lipca 2021

    Więcej
  • Ogród śniadaniowy MCK 2021
    Ogród śniadaniowy MCK 2021

    10, 17, 24 i 31 lipca 2021

    Więcej
  • Dojrzałe spotkania ze sztuką - bezpłatne warsztaty on-line dla dorosłych
    Dojrzałe spotkania ze sztuką - bezpłatne warsztaty on-line dla dorosłych

    8 maja - 26 czerwca 2021

    Więcej
  • Ankieta - premiera słuchowiska radiowego wg tekstu Łukasza Buszmana - w ramach projektu
    Ankieta - premiera słuchowiska radiowego wg tekstu Łukasza Buszmana - w ramach projektu "Śląski na fali"

    18 czerwca 2021

    Więcej
  • PolskaÉire Festival w Rudzie Śląskiej
    PolskaÉire Festival w Rudzie Śląskiej

    2-4 lipca 2021

    Więcej
  • Ogród śniadaniowy MCK 2021
    Ogród śniadaniowy MCK 2021

    10, 17, 24 i 31 lipca 2021

    Więcej
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Legenda kolorów:

Rozrywka: koncerty, kabarety
sztuka icon
Sztuka: teatr, wystawy
Edukacja: warsztaty, projekty, dla dzieci
 
Komunikat 

Kasa biletowa - przerwa wakacyjna do 31 sierpnia. Zapraszamy ponownie od 1 września.
Kontakt telefoniczny z MCK pod nr 32 248 62 40.

 

Na „Warsztaty kreatywnego pisania i dziennikarstwa z elementami copywritingu” składało się osiem spotkań, trwających po 90 minut. Tematyka poruszana podczas zajęć była następująca:

1. Czy każdy tekst jest dziełem? Dziennikarz – copywriter- rzecznik prasowy.
2. Narzędzia pracy copywritera – omówienie obszarów działania i kreowania tekstów użytkowych – contenty na stronę www, marketing wirusowy, artykuły sponsorowane.
3. Kreacja wizerunku słowem, czyli copywriting jako narzędzie PR - pisanie oświadczeń dla prasy, notatek prasowych, przemówień, a także wprowadzenie w konferencję prasową.
4. Siła perswazji słowem – tworzenie skutecznych sloganów reklamowych i haseł wyborczych, analiza pakietu sloganów z rożnych dziedzin.
5. Reportaż – charakterystyka gatunku dziennikarskiego, użycie słowa, dźwięku i obrazu w
reportażu, analiza na konkretnych przykładach.
6. Recenzja – charakterystyka gatunku, analiza przykładów, próby pisania własnych recenzji.
7. Wywiad jako gatunek dziennikarski, cechy dobrego wywiadu, wywiady telewizyjne, radiowe, prasowe – podobieństwa i różnice, ćwiczenia praktyczne.
8. Felieton – charakterystyka gatunku, próby pisania felietonu, znaczenie dobrego tytułu tekstu prasowego i reklamowego, zasady tytułowania, podsumowanie cyklu zajęć.

W trakcie zajęć cyklicznych, uczestnicy mieli okazję do zdobycia wiedzy teoretycznej przekazanej przez prowadzącego, dokonania analizy konkretnych przykładów – tekstów bądź nagrań audiowizualnych, a także podejmowali praktyczne próby tworzenia własnych tekstów, sloganów, tytułów itp. W celu uatrakcyjnienia udziału w tym projekcie edukacyjnym, MCK zaproponowało uczestnikom bezpłatny udział w organizowanych imprezach kulturalnych, co umożliwiało pisanie relacji, recenzji, przeprowadzanie wywiadów. Założony został profil projektu na portalu społecznościowym facebook.com oraz strona internetowa, na których publikowane były prace kursantów. Administratorem stron była doktor Wolek – Kocur, prowadząca zajęcia.